برگزاری آئین بزرگداشت روز شعر و ادب به یاد استاد شهریار

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
آئین بزرگداشت روز شعر و ادب به یاد استاد شهریار با حضور مسئولین فرهنگی اجتماعی و جمع کثیری از شعرا، ادبای و علاقه مندان شعر و ادب فارسی برگزار شد.
  حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت از جمله میهمان این مراسم بودند.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با جهادگر ادبی خواندن شهریار گفت: شعر و ادب فارسی از رودکی تا شعر معاصر همچون ساقه صد برگی هزار شاعر بزرگ بر خود دیده است و امروز با تکیه بر خزانه زوال ناپذیر شعر و شاعران خود را از سایر ملل ممتاز می دانیم.
 
علی جنتی با بیان اینکه اشعار دینی و ولایی شهریار آنقدر زیاد است که می تواند تبدیل به دیوان شود افزود: شهریار نیز همچون گذشتگان خود ابتدا به یادگیری و حفظ معارف الهی پرداخت و همچون سایر شاعران ایران زمین، عشق و تعلق بسیاری به کیان این مملکت داشت.
 
وی با تاکید بر اینکه شهریار شاعری اجتماعی و پر دغدغه بود که خود را جدا از مشکلات مردم نمی دانست گفت: تمام هم و غم او کیان ایران بود و در هر مخاطره ای نهیبی مهیب بر سر دشمن زده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اشعار سیاسی اجتماعی شهریار افزود: وی پس از بازگشت امام خمینی(ره) به وطن شعری برای ایشان سرود و در ادوار 70 ساله خود اشعاری در تجلیل از امام، شهدا، آزادگان، جانبازان و به مناسبت ایام الله سرود و تا آخرین لحظات زندگی از جهاد ادبی باز نایستاد.
 
جنتی با بیان اینکه شاهکار جهانی حیدر بابا تاکنون به 100 زبان زنده دنیا ترجمه شده است گفت: این شاعر ترک تبار مانند همه همشهریان بومی خود و به مانند همه شاعران بزرگ کشور، زبان فارسی را به عنوان میثاق ملی در نظر می گرفت تا جایی که به بالندگی هر چه بیشتر زبان فارسی و ترکی کمک کرد.
 
وی در پایان تاکید کرد: باید تلاش بیشتری برای معرفی آثار، تجلیل و بزرگداشت این شاعر فرهیخته در دستور کار قرار بگیرد و از انتشار شایعات در مورد اشعار، آثار و افکار او جلوگیری شود.
 
جلال الدین کزازی و مهدی محقق از میهمانان ادیب این مراسم نیز در وصف شهریار به سخنرانی پرداختند.
 
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت از جمله میهمان این مراسم بودند.
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا